MIN FÖRÄNDRING


 Jag var beredd på att det skulle bli annorlunda. Jag var beredd på att jag skulle få en ny start. Jag var beredd på att lära känna nya människor och växa inom mig själv. Men jag hade aldrig trott att det skulle se ut så som det gör nu. Jag är inte samma person som jag var när jag gick på grundskolan. Jag har växt och jag umgås med folk som jag aldrig i hela mitt liv hade trott att jag skulle umgås med. Jag var orolig att det inte skulle bli bra men just nu är det bättre än bra. Jag har fortfarande kontakt med många som jag gick tillsammans med i grundskolan och fått kontakt med en massa mer underbara människor. Det finns så mycket folk och man inser inte riktigt det. Även fast jag bor i en liten stad finns det många som jag inte ens vet att de existerar. Ja, jag har förändrat mig under kort tid men just nu är jag i tonåren. Jag ska ändra mig för att kunna hitta mig själv och hitta den jag ska bli. Men jag ser inget negativt i detta, jag vill hitta mig och känna mig ännu mer trygg i mig själv. Vad jag vill säga är att ni som oroar er inför gymnasiet, gör inte det! För allt blir bra till slut.

Kommentarer
Postat av: Alma

Älskar gymnasiet så mycket. Älskar att man verkligen får börja om på nytt.

2014-04-13 @ 17:02:06
URL: http://photoab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback