TEKNIKPROGRAMMET


 
Fick en kommentar om vilket program jag går på gymnasiet och hon bad mig att skriva lite om det, så let's go! Jag går teknikprogrammet på Peder Skrivares Skola i Varberg. Trivs som fisken i vattnet och har aldrig haft det roligare i skolan. Vi är 27 elever i den klassen som jag går i. 9 tjejer och resten boys.
 
Vill du har många möjligheter efter gymnasiet är teknik helt perfekt. Du kan bli nästintill vad som helst efter detta program. Jag är själv lite lost och vet inte riktigt vad jag ska välja för inriktning atm men just nu är jag inne på webentreprenör men design och produkutveckling verkar också ganska kul. 
 
Jag måste erkänna att jag har haft dagar då jag känt att detta aldrig kommer att gå. Jag kände mig sämst av alla och pallade inte trycket. Tempot är verkligen inte som på grundskolan och här går allt i 110% hela tiden. Teknik är högskoleförberedande så väljer du det måste du vara beredd på plugg. Vi läser hela matte 1c första terminen och den boken ska vara klar denna terminen, vecka 50 har vi prov på hela boken (kill me please). Nästa termin kör vi 2c osv. Då kan ni räkna ut att det går ganska fort. Men låt dig inte skrämmas, när du nått botten kan du bara gå uppåt. Just nu har jag inga problem, jag vet att det är mycket plugg men jag har inte problem med det. Det är roligt. Det är inte så svårt och vill du gå denna linjen så klarar du det. Allt går ju om man vill så att säga. 
 
Allt är så annorlunda från hur det var innan. Men så mycket roligare. När jag funderade på mitt gymnasieval så var jag 50/50 mellan teknik och samhäll. Mitt val blev tillslut teknik för att jag gillar mer no än so. Jag ville ha lite förändring så då fick teknik bli mitt val. Ni som inte gillar grundskolan, jag lovar er det blir bättre!!

Kommentarer
Postat av: Alma Bengtsson

så grymt snygg bild!!!

2013-11-19 @ 17:56:40
URL: http://photoab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback