PLUGG TIPS


 
Tumblr_ls0us4my4j1qglaoxo1_500_large
 
Jag fick en fråga om jag kunde skriva ett inlägg om hur jag pluggar och självklart kan jag fixa det!  Som en start på veckan ger Jag tipsar er om några punkter som borde hjälpa er igenom pluggandet som jag alltid oftast använder mig av. 
 
- Sätt dig bekvämt. Det är mycket skönare att plugga i sängen eller soffan än att sitta på en hård stol vid ett tråkigt bord. 
- Ät något, oavsett vad det är. Mellis, fika, nötter eller frukt. Något litet och gott hjälper dig mycket bra igenom ditt pluggande. Själv klarar jag inte att plugga utan någon god sak.
- Bekvämt än en gång. Men inte nu hur eller vart du sitter utan ta på dig bekväma kläder. Hoppa i mjukisbyxorna istället för att sitta i obekväma jeans. Glöm inte heller att ta av dig alla smycken, så mycket skönare att inte ha på sig tunga saker på armarna etc.
- Lyssna på musik. Vissta tycker kanske att musik stör genom pluggandet men det hjälper faktiskt i alla fall för mig. Lyssna på en lugn lista med lugn musik som du kan slappna av till och koncenterar dig lätt till. Här är min lugn och ro lista. Ni får gärna ta del av den.
- Sätt upp mål och belöna dig själv. Du kanske kan försöka att plugga i 30 min och sedan ta en paus och unna dig något eller bara ta en paus med jämna mellanrum och kolla igenom facebooks senaste uppdateringar eller vad du nu vill göra.
 
Det är mina tips till er, sedan är det bara att läsa på läxorna och plugga på! ♥
Haha. Jag sitter här och läser igenom detta jag skrivit. Jag skulle nog behöva ta del av dessa tips jag själv ibland. Vissa dagar går det verkligen inte att plugga, ingen koncentration och inget intresse. Men i slutändan löser det sig alltid.
 
photo

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tack så mycket för att du ville skriva mitt önskemål! Kram! :D

2012-10-22 @ 17:04:53
Postat av: Ellen

Jättebra tips förresten!!! ;)

2012-10-22 @ 17:05:24
Postat av: Josefin

Latarna var JÄTTEbra :) tack!

2012-10-22 @ 19:16:40
URL: http://mittforum.blogg.se
Postat av: p h o t o g r a p h y b y siri

kul med tips!!

2012-10-28 @ 12:26:11
URL: http://shal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback