The answers from the question time part |||


 
 
MODE/KLÄDER/UTSEENDE
 
Vilken är din favoritaffär? / Bea
- Jag gillar Topshop, H&M och Zara väldigt mycket! Topshops klänningar och Zaras sköna byxor *gillas mycket*
 
Vilken är din favoritaffär och varför? / Sofia
- Jag älskar Zaras stil. Stilrent, fina tyger och färger. Det känns lyxigt men är ändå budget. Ganska billigt och bra. Sen gillar jag H&M med. Det är billigt och man hittar alltid något där. De har fina kläder och accesoarer. Perfekt!
 
Vilket ställe handlar du mest kläder på? / Emilia
- H&M. Det är den bästa affären i stan och man hittar alltid något fint.
 
Favoritklädesplagg? / Linnea
- Åh kan inte välja ett! Säger en massa plagg, mina mintgröna brallor, mitt stickade linne med öppen rygg, min svarta jumpsuit och min gula stickade tröja från Monki.
 
 
Vilket är ditt absoluta favoritplagg i din garderob? / Laura
- Kan inte välja ett plagg! Men okejdå. Min svarta jumpsuit.
 
Skönaste byxorna du äger? / Louisa
- Det måste vara mina blåa blommönstrade byxor från H&M.
 
Vilken är den finaste klänningen du har? / Jenny
-Årets skolavslutningsklänning som går i spets och har öppenrygg.
 
Vilket är ditt favorit plagg till sommaren? / Minna
- Måste vara någon nätt småmönstrad klänning som både är fin till fest och vardag.
 
Vad använder du för smink? / Julia
- Mascara och concealer. På vintern använder jag också mineralpuder. När jag vill vara lite extra fin tar jag på mig lite ögonskugga. Gillar att ha det naturligt.
 
 Hur sminkar du dig till vardags? / Sofia
-Mascara och concealer. Naturligt och vackert.
 
Hur sminkar du dig? / Julia
- Jag tar på mig min mascara och klickar på concealer över min akne och rodnader.
 
Favorit färg? / Julia
- Mintgrönt och aprikos! Ljusgult är också väldigt fint!
 
 
Är det några färgkombos som du älskar att matcha? Vilka och varför? / Sofia
- Mintgrönt (mycket tjat om mint men det är så fint!) och gult! Tillsammans blir det riktigt somrigt och en gullig och fin stil på det. Jag gillar och blanda ljusa färger med varandra.
 
Väskor eller skor? / Laura
- ÄRLIGT TALAT! Kan inte välja... men okej Skor.
 
Vad kostade dina avslutningsskor? / Latifat
- 699:- svenska kronor gick priset på.
 
Hur mycket kostade ditt blåa halsband från UR&Penn? / Sofia
 - 60 kronor!! Billigt!!
 
Om du fick ändra en ända sak med din kropp vad skulle du ändra? / Ellen
- Mina tänder.
 
Tycker du att du är utseendefixerad? / Miranda
- Ja, jag bryr mig ganska mycket om hur jag ser ut. Utseendet tycker jag är viktigt ändå. Det är det första man ser och då vill man ju inte gå runt och se ut som skit. Vill alltid har fina kläder, har jag inga nya kläder på två veckor så mår jag lite psykiskt dåligt faktiskt ;)
 
Hur håller du ditt hår platt hela dagen? / Jenny
- Mitt hår är naturligt platt så det ända jag behöver göra är att duscha och borsta det.
 
Liksom om du plattar håret använder du något mer än värmeskydd som gör att plattningen håller hela dagen? / Jenny
- Om jag vill ha det spikrakt plattar jag det men det är sällan. Jag använder faktiskt inte värmeskydd utan plattar det bara sedan är det klart!
 
Vad använder du för hårprodukter? / Minna
- Endast shampoo och balsam från Loréal Paris (speciellt för färgat/slingat hår, röd flaska). Använder inpackning ibland och då är det från samma märke.
 
Har du någon bloggare/annan person som du får inspiration ifrån när det gäller kläder bloggandet, mat osv.? / Minna
- Jag får mycket inspiration från Angelica Blick. Både om bloggandet och kläder. Men till bloggandet får jag också lite inspiration från Tinkerbella.
 
FOTO
 
 
Vad har du för kamera? / Karro
-Jag har min alldeles egna Canon EOS500D + f/1.8mm ||
 
Vad tycker du mest om att fota? / Rasmus
- Mina vänner och naturen.
 
När började du och fota? / Rasmus
- Gillade fotografering innan men det började på riktigt när jag fick min systemkamera. Sommaren 2010.
 
När du tar självporträtt, använder du ett stativ eller tar någon kortet på dig? / Alva
- Det är oftast jag och mitt stativ som går ut och tar kort. Använder också min fjärrutlösare när jag har stativet.
 
 Sådär. Då tror jag alla frågor är besvarade och frågestunden är slut. Jag sparade de roligaste frågorna till sist. "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"? ;) Tack alla igen för alla frågor, fick dela upp det i tre delar för annars blev ett inlägg så långt och rörigt. Kolla gärna in alla snälla personer som ställt frågorna. Klicka bara på namnen efter frågorna. Kolla också in den som ställde den ovanligaste frågan, hennes namn finns i menyn! Grattis och tack! Xo, ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback