Mellanrum mellan meny och content




För att flytta menyn till andra sidan så ska du först gå in i Design- redigera stilmall.



Sedan rullar du ner till kodavsnittet "#side" där finns det en rad där det står "float".
Om du vill ha den på höger sida (som jag har) skriver du "right" men om du vill ha den på vänster
sida så skriver du "left". Rulla sedan ner lite extra och leta fram kodavsnittet "#content". Där
ska du ändra samma sak. "Float-right/left". Right = höger och Left= vänster.

Vill du sedan ha mellanrum mellan inläggsdelen och menyn så kan du ändra content bredden lite.
T.ex om du har 600px kan du dra ner den till 580px.

Eller så kan du rulla upp till början av stilmallen till avsnittet "#wrapper"



Där finns en kod som går "background-color" eller liknande. Hela den koden tar du bort och sedan
förhandsgranskar. Blir det mellanrum då har du gjort rätt. Vill du ha mer mellanrum har du öka bredden
på content eller så kan du minska bredden på wrapper. Då ska du ha mellanrum mellan din meny och
din content (inläggsdel). Förhandsgranska alltid innan du sprarar så det inte blir knas.

Hoppas detta var till hjälp. Kramar från linn och jag önskar er en jätte bra midsommar! :D



Kommentarer
Postat av: Alice

Tack så jättemycket linn för du visade detta!

jag är grymt tacksam. Nu ser min blogg mycket finare ut tack vare dig! du är jätte duktig på sånt här ju!

glad midsommar på dej! :)

2011-06-24 @ 14:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback