Cornflakecrisps




Mina goda crisps jag baka igår vill jag visa er, ta en titt nedan på hur de blev och receptet.


vill du också göra dessa lätta och goda cornflakecrisps? Ta då del av receptet nedan :)

Cornflakecrisps.

Ingredienser:
100 g smör eller margarin
1 ½ dl strösocker
3 msk kakao
½ dl sirap (jag använder ljus)
1 dl kokos (för att inte känna kokossmaken ta lite mindre)
5 dl cornflakes (för att gotta till det kan du blanda i lite Special K också)

Gör så här:

1. Blanda smör, socker, kakao och sirap i en kastrull på spisen.
Koka upp under omrörning och låt det koka någon minut så det blir
en jämn och god smet.

2. Ta av kastrullen från värmen och rör ner kokos och cornflakes.

3. Klicka sedan ut i små klickar på bakplåtspapper eller lägg klickar i formar.
Det är upp till dig själv hur du vill ha crispsen.

4. Ställ in de i kylen och låt de stelna och när de är lagom stela och kalla
kan du njuta av de goda crispsen.

Jag baka även crisps för ett tag sen Här kan du se det inlägget.
Mina fotoförmågor och bloggförmågor har utvecklats sedan dess tycker jag.
Hoppas det var okej med detta recept... igen ;)

/ linn ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback