Minns ni de gamla ramsorna?




Gud vad kul jag och Ebba hade på rasten innan.

Ebba kom ihåg de gamla ramsorna man alltid gjorde i f-klassen-2an.

Vi kom på några stycken, och såklart
stog vi där och sjung till också ! :D

Vad det någon som sjöng denna?

Adinadina o minimini, papa
charlie fifty five five o my god god god
o my hep hep hep, o my step step step
o my ro ro ro
sa en gammal rutten ko
mu mu ;p


eller denna kanske?

My name is jompomparne indiindijarne
indiindijarne
fläta fläta
kosadididi kosadododo
kosa di kosa do
kosa mexicO!


eller kanske även denna?

My name is exilady exilady chipachipa
bom bom boom
chipachipa bom bom boom

charliechaplin charliechaplin
we are FRIENDS!


denna då?

Ring ring, my mary
(klapp klapp)
i want to serry
(klapp klapp)
i want to marry marry
i want to serry serry
for you.


De är några av alla de små ramsor vi alltid sjung till när man
var liten.

Jag och ebba kom faktiskt även ihåg hur
vi skulle slå med händerna ;p
____________


Har ni någon annan ramsa ni kommer ihåg sen ni var små?
Känner ni kanske igen någon av dom jag skrev?


/ linn ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kommer ihåg en ramsa. Den där ring ring... XD

2010-09-29 @ 18:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback