Kladdkakansdag.



Idag är det ingen vanlig dag för idag är det



WWWIIIIIEEE ! :D
♥♥♥♥♥♥♥♥

Grattis kladdkakan, :]

Tänk att det finns en dag som heter kladdkakansdag det visste
faktiskt inte jag, men nu vet jag ju så
denna dagen ska firas med en massa god kladdkaka ;D



För er som inte har något kladdkake recept tänkte jag
lägga upp ett recept här som jag brukar använda.

Ingredienser -


250 g smör (smält)
4.5 dl socker.
3 tsk vaniljsocker
3 ägg
6 msk kakao
3 dl mjöl

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret.
3. Blanda ägg och socker poröst i en bunke. När smöret är klart lägg i smöret i bunken.
4. Blanda sedan mjöl, kakao och vaniljsocker i en annan mindre bunke.
5.  Blanda sedan i mjölblandningen i den andra bunken.
6. När det är färdigblandat så lägger du smeten i formen
och sedan sätter du in den i ugnen i ca 20 min.

Vill du ha den extra kladdig?


Ta då ut den när den är riktigt rinnig och ställ sedan
in den i kylen och när det stelnat blir det super kladdig och god.

Hoppas ni får en bra kladdkakansdag :]


/ linn ♥


Kommentarer
Postat av: Majisss

kladdkaka är supergott !

åt en massa på kladdkakans dag (aaaaaa)

2010-11-08 @ 14:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback