Dag 2 i sthlm.




När det var dag 2 i sthlm så åkte vi båt och shoppa ! :)

Vi åkte någon slags båtsitesing runt i stockholm.
Fast inte i stockholm utan runt :p
Man fick ha hörlurar på sig och då hörde man en som prata och berätta vad
det var för hus och sådant.

Men jag var inte så intresserad så jag och Liam
satt och lyssna på alla olika språk ;)

Jag lyssna mest på franska (utom svenska såklart).
Liam lyssa på kinesiska :p



Tog några kort under båt turen också.











Efter båtturen så tog vi tunnelbanan till
något köpcenter så vi där där inne
och kolla lite, hitta linnen (blårandig & vitt)
och örhängern där.

Men sen gick vi ut efter två tre affärer eftersom ingen
var på shoppinghumör.
Killarna var ju inte shoppinggalna som jag ;)

Men sen gick vi in på NK.
Där fanns fina saker men inget jag köpte eftersom
jag inte är så rik och har råd att handla där :p
Hitta en jätte fin DKNY väska där men sen kolla jag
på priset 3000;-
Och då gick jag där ifrån ;)

Sen var vi inne på slottet den dagen också.
Var inne i någon kyrka, tänkte ta kort men man fick
inte det där inne :p




Sen var vi inne i skattkammaren också ! :D
Där fanns en massa kronor och svärd.
En stor tron fanns där också och den hade jag gärna
suttit i ;)

Tog kort på en vakt också ^^

Han var nästan lite läskig för han stod helt stilla
och hade ett knasigt vapen på sig.
___________________

Efter skattkammaren så gick vi till "Gamla Stan"


Där var mysigt och fint.
Alla killar satt sig ner på ett café och fika dom orka inte gå i affärer.
Fast en kille gick med och det var Leo.
Jag hitta inget i gamla stan mendet var ända mysigt där.

_____________

Innan vi gick ifrån Gamla Stan tog mamma kort på mig och
Leo vid en staty.


Coola :D

Efter det åt vi på "Friday's"
Jag åt nuggets och pommes.
Men sen var killarna trötta och ville gå hem
och "vila" sig lite.
Men det ville inte jag. Jag ville shoppa mer ! :)
Så jag, mamma och Åsa hoppa av vid
Mariatoget och gick runt på Götagatan och
shoppa. Där hitta jag mitt
diadem, plånboken och baseballjackan.

Sen gick vi hem och då kan jag säga
er att jag hade JÄTTE ont i benen.

Så jag gick och la mig och vila benen vi soffan
och kolla tv me de andra.

______________

Sen senare på kvällen gick vi ut och
åt mat.
Vi åt på .
Det var jätte gott ! :)
Åt en hawaii utan ananas ;D

Sen till efterrätt åt jag denna godsaken.



Det var en "Rocky Road" tror jag.
Det var en nötglass med
mini marsmallows och kolasås.
Super gott, gotti gotti ;)

Sen gick vi hem och då var min dag slut och jag sov.


/ linn ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca ♥

Åhh, vad mysigt !! :D Visst var de på fredagen ? ♥

2010-07-28 @ 13:16:13
URL: http://beckwh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback